Yeni Fransız Stili: Balmain
İkon gazeteci Alice B. Toklas, Mösyö Balmain’ın feminen ruha dokunan taze tasarımlarla dolu ilk koleksiyonunu gördüğünde, Yeni Fransız Stili yakıştırmasını yapmadan duramamış, bu söylem sadece geçenlerde 75. yılını kutlayan bu koleksiyonun değil, markanın da yaratımlarının arkasındaki itici güce dönüşmüştü.
Balmain kreatif direktörü Olivier Roustening, evden çıkamadığı kapanmalar boyunca markanın yıldönümlerine, tarihine, köklerine farklı gözle bakmaya başladığını itiraf ediyor. Küçük bir yetimken evlat edinilen tasarımcının, kendi köklerini, yıldönümlerini hatta biyolojik ebeveynini aradığı, Netflix’ten izlenebilen Wonder Boy belgeseli de benzer sularda yüzüyor. Belgesel çekimi sırasında başladığı arayışına pandemi süresince, Balmain’ın geçmişi üzerine kafa yorarak devam eden Roustening, cevapların kanında değil ruhunda gizli olduğunu keşfetmiş. “Fransız olmak bir mirasa sahip olmaktan çok, Cumhuriyet’in heyecan verici ideallerini kucaklamaktır” diyen tasarımcı, Balmain’ın Resort 2022 koleksiyonlarına da bu idealleri entegre etmiş.
Wonder Boy’da Somali[1]Etiyopya kökenli olduğunu keşfeden tasarımcı, Afrika Burnu’nun zengin desen ve işleme sanatını, zanaatkâr işi dokunuşları Balmain tarihine kazandırıyor. Mösyö Balmain’ın 50 yıllık Labirent desenini merkeze yerleştirdiği serileri, sadece Paris’te bulabileceğiniz kalitede artizan dokunuşlarla birleştiriyor.
Yeni olasılıkları kutlayan Resort 2022, üniseks ağırlıklı parçalarla örülmüş ve yukarıda bahsettiğimiz Yeni Fransız Stili’nin son yorumu olarak uzun süre zihinlerde yer alacağa benziyor.
Zeynep Merve Kaya